17 Nisan 2013 Çarşamba

Gün - 9 : Build Back & Bis. or Tempo Back & Bis.

Sırt ve biceps çalışıyoruz.

Programda "build" ya da "tempo" çalışın diyor. Ben değişiklik yapmayarak yine "build" çalıştım.

Ağırlıkları biraz daha arttırdım son sefere göre.

body beast build back
Üst sırt çalışmalarında ağırlıklardan ziyade omuzların duruşuna dikkat etmekte fayda var. Eğer omuzlarınız yeterince güçlü değilse ve öne eğilerek ağırlıkları çektiğiniz hareketlerde (bakınız yandaki resim) omuzları düz tutamıyorsanız çalışmadan sonra omuz bağlarında çok şiddetli ağrı olabiliyor.

Deneyimlerim diyor ki: bu hareketlerde omuzları aşağı sarkıtmayarak düz tutmaya çalışın, dirsekleri hafif kırın ve seti tamamladıktan sonra ağırlıkları yere bırakın ve omuzları gevşetecek küçük esneme hareketleri yapın.

Ben çok muzdarip olduğum için detaya girdim biraz. Bu şart ve sonuçlar tabii ki herkesin vücut yapısına göre değişebilir.

2 yorum:

  1. bi programda ki hareketlerin tamamını bulabileceğimiz indirebilceğimiz bi yer var mı acaba ?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. hareketler derken egzersiz videoları ise sanırım yok (torrent gibi sınırsız mecraları bilmiyorum tabi); ama egzersiz programları ise pdf formatında görmüştüm yabancı sitelerde yanlış hatırlamıyorsam.

      Sil